Masz pytanie?Tu znajdziesz odpowiedź

Dla sprzedawcy

Ogólne

  • 1. Czym jest bramka płatności online imoje?

    imoje to usługa, za pomocą której klienci robiący zakupy na stronach internetowych mogą dokonać płatności. Są to pierwsze płatności online w Polsce obsługiwane bezpośrednio przez bank – ING Bank Śląski.

  • 2. Z jakimi opłatami wiąże się korzystanie z usługi bramki imoje?

    Nie pobieramy żadnych opłat aktywacyjnych czy abonamentowych, jedynym kosztem, jaki ponosi sklep internetowy jest prowizja pobierana od transakcji – BLIK 1,59% oraz 1,4% na pozostałe metody płatności.

  • 3. Dla kogo są usługi oferowane przez imoje?

    Klientami imoje są, przeważnie, sklepy internetowe. Jednak, jeżeli nie posiadasz sklepu internetowego, ale odbierasz płatności od swoich klientów również możesz skorzystać z naszego rozwiązania. Udostępniamy generator linków do płatności, dzięki któremu w prosty sposób uregulujesz należności ze swoimi klientami.

    Do uruchomienia usługi niezbędne jest posiadanie rachunku firmowego w ING – do księgowań wpływów z działalności e-sklepu.

    Jeżeli nie posiadasz rachunku firmowego w ING załóż go klikając tutaj.

  • 4. Czy mogę korzystać z usług bramki płatności nie posiadając sklepu internetowego?

    Tak! W naszym rozwiązaniu poza tradycyjnym paywallem udostępniamy również generator linków do płatności.

    Co daje Ci generator linków do płatności?

    • natychmiastowe potwierdzenie płatności,
    • prosta i intuicyjna obsługa,
    • link do płatności możesz wysłać za pomocą dowolnego komunikatora.

    Posiadamy również rozwiązanie, które pozwala Ci na odbieranie płatności nawet bez posiadania strony internetowej – chcesz dowiedzieć się więcej kliknij tutaj.

  • 5. Czy istnieje możliwość przetestowania usługi?

    Zachęcamy do skorzystania z naszej promocji 0% prowizji przez 3 miesiące od podpisania umowy lub osiągnięcia 1 mln obrotu. W trakcie jej trwania możesz korzystać ze wszystkich funkcji imoje zupełnie za darmo.

    Co więcej nie pobieramy żadnych opłat aktywacyjnych czy abonamentowych, jednym kosztem jaki ponosi sklep internetowy jest prowizja pobierana od transakcji.

    Dodatkowo posiadamy sandbox imoje, który pozwala na przetestowanie wszystkich dostępnych funkcji panelu oraz naszych API, między innymi:

    • zarejestrować się w usłudze imoje – wystarczy podać adres e-mail,
    • uzyskać dostęp do Panelu Administracyjnego, który wyglądem i funkcjonalnościami jest identyczny z tym na środowisku produkcyjnym,
    • procesować transakcje – każda transakcja jest widoczna w panelu,
    • procesować zwroty,
    • generować raporty.
  • 6. Jak mogę uzyskać ofertę?

    W celu uzyskania oferty skontaktuj się z nami poprzez:

  • 7. W jaki sposób mogę aktywować bramkę płatności imoje?

    Bramka aktywuje się automatycznie, do kilku godzin roboczych od momentu podpisania poprawnie wypełnionego wniosku na usługę imoje.

  • 8. W jaki sposób mogę podpisać umowę?

    W przypadku jednoosobowych działalności gospodarczych istnieje możliwość zawnioskowania o usługę imoje we własnym zakresie, aby to zrobić należy wykonać poniższe kroki:

    1. Zaloguj się na swoje konto firmowe w banku,
    2. Przejdź do zakładki Oferta ING,
    3. Z dostępnych kafelków wybierz „imoje”,
    4. Następnie postępuj zgodnie z instrukcjami na stronie.

    Wszystkie pozostałe formy działalności gospodarczej prosimy o kontakt poprzez:

    • tel. +48 887-848-638
    • mail: promocja@ing.pl
    • najbliższy oddział ING Banku Śląskiego
  • 9. Czy istnieje możliwość podpisania umowy na usługę przez internet?

    W przypadku jednoosobowych działalności gospodarczych istnieje możliwość podpisania umowy na usługę za pomocą bankowości internetowej, aby to zrobić należy wykonać poniższe kroki:

    1. Zaloguj się na swoje konto firmowe w banku,
    2. Przejdź do zakładki Oferta ING,
    3. Z dostępnych kafelków wybierz „imoje”,
    4. Następnie postępuj zgodnie z instrukcjami na stronie.

    W przypadku pozostałych form działalności gospodarczej nie istnieje możliwość wykonania tego procesu bez wsparcia doradcy - prosimy o kontakt poprzez:

  • 10. Na jaki czas zawieram umowę?

    Umowa podpisywana jest na czas nieokreślony.

  • 11. Z jakim okresem wypowiedzenia mogę ją rozwiązać?

    Umowa posiada 30-dniowy okres wypowiedzenia.

  • 12. W jaki sposób mogę wypowiedzieć umowę?

    Istnieje możliwość wypowiedzenia umowy zdalnie poprzez wykorzystanie systemu komunikacji elektronicznej z bankiem, dostępnym w bankowości internetowej na koncie firmowym oraz w panelu administracyjnym imoje.

  • 13. Ile czasu trwa aktywacja?

    Usługę aktywujemy w ciągu kilku godzin roboczych od momentu podpisania poprawnie wypełnionego wniosku na usługę imoje.

Bramka

  • 1. Co wyróżnia bramkę płatności online imoje?

    imoje to więcej niż zwykła bramka płatnicza. Jest to całościowe rozwiązanie dla
    e-commerce
    , posiadamy odroczoną metodę płatności imoje płacę później, Lease Now, czyli leasing dla klientów sklepów internetowych, dodatkowo oferujemy wiele innych instrumentów bankowych, które pozwolą rozwijać się firmom i przedsiębiorcom. Ścisła integracja naszej bramki z kontem biznesowym pozwala na znaczne uproszczenie księgowości sklepu.

  • 2. Jakie metody płatności obsługuje bramka płatności online imoje?

    Metody płatności, jakie obsługujemy to:

    • BLIK oraz BLIK one click,
    • szybkie przelewy,
    • karty płatnicze (Visa, Mastercard),
    • Google Pay, +apple pay,
    • imoje płacę później (płatności odroczone),
    • Lease Now (leasing dla e-commerce),
    • Automatyczne przelewy tradycyjne,
    • Płatności rekurencyjne,
    • Płatności koszykowe,
    • Rozwiązania płatnościowe dla B2B,

    Płatności walutowe.

  • 3. Jakie waluty obsługuje bramka płatności online imoje?

    Obsługiwane przez nas waluty:

    • PLN (złoty polski),
    • EUR (euro),
    • GBP (funt brytyjski),
    • USD (dolar amerykański),
    • CHF (frank szwajcarski),
    • CZK (korona czeska),
    • HUF (forint),
    • RON (lej rumuński).
  • 4. Czy bramka jest dostępna w innych wersjach językowych?

    Paywall imoje udostępniamy w 12 językach:

    • polski,
    • angielski,
    • niemiecki,
    • ukraiński,
    • francuski,
    • hiszpański,
    • słoweński,
    • rosyjski,
    • czeski,
    • słowacki,
    • włoski,
    • litewski.
       
  • 5. Jak przebiega integracja z bramką płatności online imoje?

    Każda integracja jest inna, zależna od danej platformy e-commerce. W celu ułatwienia tego procesu stworzyliśmy specjalne instrukcje integracji, dedykowane najpopularniejszym systemom e-commerce. Udostępniamy je na naszej stronie internetowej imoje.pl w zakładce Integracje. Instrukcje zawierają wiele zrzutów ekranu i wskazówek, które z pewnością ułatwią proces integracji bramki płatności online imoje w Twoim sklepie internetowym.

  • 6. Z jakimi platformami posiadacie integrację?

    Posiadamy integrację z prawie wszystkimi platformami. Pełną listę platform, na których posiadamy naszą integrację udostępniamy na naszej stronie internetowej imoje.pl w zakładce Integracje. Jeżeli nie widzisz na niej platformy, na której posiadasz swój sklep internetowy – napisz do nas na adres: platformy@imoje.pl.

    Na stronie znajdują się również instrukcje integracji imoje na poszczególnych systemach e-commerce. Materiały mają za zadanie ułatwienie całego procesu integracji z imoje.

  • 7. Gdzie znajdę opis jak mogę się zintegrować z bramką?

    Integracja z imoje jest stosunkowo elastyczna. Posiadamy dwa API:

    • Paywall API - integracja typowo frontowa za pośrednictwem formularza przeglądarki
    • Transaction API - integracja backendowa (rest)

    Wybór API jest indywidualną decyzją, zależną od preferencji Developerów (lub ewentualnych ograniczeń technologicznych platformy).

    Oba API dostępne są również w środowisku testowym SANDBOX, gdzie Developer może przetestować i dobrać preferowaną opcję.

    Dokumentacja dostępna jest na naszej stronie internetowej imoje.pl w zakładce Developerzy.

    Dodatkowo, dla ułatwienia procesu integracji stworzyliśmy specjalne instrukcje integracji, dedykowane najpopularniejszym platformom e-commerce. Udostępniamy je na naszej stronie internetowej imoje.pl w zakładce Integracje. Instrukcje zawierają wiele zrzutów ekranu i wskazówek, które z pewnością ułatwią proces integracji bramki płatności online imoje w Twoim sklepie internetowym.

  • 9. Czy istnieje możliwość podpisania umowy na usługę przez internet?

    W przypadku jednoosobowych działalności gospodarczych istnieje możliwość podpisania umowy na usługę za pomocą bankowości internetowej, aby to zrobić należy wykonać poniższe kroki:

    1. Zaloguj się na swoje konto firmowe w banku,
    2. Przejdź do zakładki Oferta ING,
    3. Z dostępnych kafelków wybierz „imoje”,
    4. Następnie postępuj zgodnie z instrukcjami na stronie.

    W przypadku pozostałych form działalności gospodarczej nie istnieje możliwość wykonania tego procesu bez wsparcia doradcy - prosimy o kontakt poprzez:

  • 9. Czy mogę uruchomić imoje na kilku sklepach internetowych?

    Tak, jest to możliwe, aby to zrobić należy zgłosić każdy kolejny sklep w panelu administracyjnym imoje w zakładce Sklepy.

    Aktywacja każdego nowego sklepu trwa do kilku godzin roboczych od momentu dokonania poprawnego zgłoszenia.

  • 10. W jaki sposób pobierana jest prowizja za usługę płatności?

    Prowizję pobieramy na zasadzie obciążenia w momencie wypłaty środków na konto za poprzedni dzień roboczy.

  • 11. Jak rozliczana jest prowizja?

    Prowizja rozliczana jest na zasadzie potrąceń. Bank nie wystawia faktur za funkcjonowanie usługi imoje.

  • 12. W jakim czasie zostaną wypłacone środki?

    100% utargu przelewamy na konto właściciela sklepu już następnego dnia roboczego.

  • 13. Czy mogę zmienić sposób rozliczeń?

    Nie istnieje możliwość modyfikacji sposobu rozliczeń.

  • 14. Czy istnieje możliwość personalizacji bramki?

    Personalizacja bramki jest w pełni elastyczna i dowolna. Szczegóły opisane są w naszej dokumentacji na stronie internetowej imoje.pl w zakładce Developerzy.

  • 15. Skąd mogę mieć pewność, że płatności moich klientów będą bezpieczne?

    imoje jest pierwszą bramką płatniczą dla sklepów internetowych w Polsce, które są dostarczane przez bank. Za ich sprawne działanie odpowiada ING Bank Śląski, a bezpieczeństwo potwierdza certyfikat PCI DSS.

Sandbox

  • 1. Czym jest Sandbox imoje?

    Sandbox imoje jest środowiskiem testowym, które pozwala na usprawnienie prowadzonej integracji bez konieczności angażowania własnych środków finansowych.

    W celu uzyskania dostępu do naszego środowiska testowego wystarczy zarejestrować się podając swój adres e-mail pod adresem: https://sandbox.imoje.ing.pl/.

  • 2. Czy istnieje miejsce, w którym mogę przetestować poprawność integracji?

    Tak, udostępniamy środowisko testowe, które pozwala na przetestowanie wszystkich dostępnych funkcji.

    W celu uzyskania dostępu do naszego środowiska testowego wystarczy zarejestrować się podając swój adres e-mail pod adresem: https://sandbox.imoje.ing.pl/.

  • 3. Jak założyć środowisko testowe?

    W celu uzyskania dostępu do naszego środowiska testowego wystarczy zarejestrować się podając swój adres e-mail pod adresem: https://sandbox.imoje.ing.pl/.

  • 4. Jakie możliwości posiada Sandbox?

    Sandbox imoje pozwala na przetestowanie wszystkich dostępnych funkcji panelu oraz naszych API, między innymi:

    • zarejestrować się w usłudze imoje – wystarczy podać adres e-mail,
    • uzyskać dostęp do Panelu Administracyjnego, który wyglądem i funkcjonalnościami jest identyczny z tym na środowisku produkcyjnym,
    • procesować transakcje – każda transakcja jest widoczna w panelu,
    • procesować zwroty,
    • generować raporty.

Pomoc

  • 1. Chcę uzyskać pomoc – jakie są formy kontaktu?

    W zależności od tego, jakie informacje chcesz uzyskać skontaktuj się z nami wybierając odpowiedni numer telefonu:

    • Informacje handlowe: 32 357 47 42 (w godz. 8-16)
    • Obsługa kupujących: 32 319 35 71 (w godz. 8-20)
    • Obsługa sprzedających: 32 319 35 70 (w godz. 8-20)

    możesz też skontaktować się z nami poprzez adres mailowy: kontakt@imoje.pl

    lub skorzystać z formularza kontaktowego znajdującego się w zakładce Kontakt na naszej stronie internetowej.

    W celu uzyskania dodatkowych informacji możesz również udać się do najbliższego oddziału ING Banku Śląskiego.

  • 2. Jak zmienić adres sklepu przypisany do bramki płatności?

    Wystarczy napisać wiadomość poprzez wykorzystanie systemu komunikacji elektronicznej z bankiem, dostępnym w bankowości internetowej na koncie firmowym. Dodatkowo istnieje możliwość skorzystania z naszego działu obsługi klienta pod numerem 32 319 35 70 (Pon. – Pt. 8:00-20:00), bądź napisanie wiadomości w panelu administracyjnym imoje.

  • 3. Gdzie znaleźć dane potrzebne do podpięcia bramki płatności?

    Wszystkie dane potrzebne do integracji znajdziesz w panelu administracyjnym imoje
    w zakładce Sklepy → Szczegóły → Dane do integracji.

  • 4. Dane do integracji nie działają, co zrobić?

    W takiej sytuacji skontaktuj się z nami poprzez:

  • 5. Potrzebuję pomocy w integracji sklepu, gdzie mogę ją uzyskać?

    W celu ułatwienia tego procesu stworzyliśmy specjalne instrukcje integracji, dedykowane najpopularniejszym systemom e-commerce. Udostępniamy je na naszej stronie internetowej imoje.pl w zakładce Integracje. Instrukcje zawierają wiele zrzutów ekranu i wskazówek, które z pewnością ułatwią proces integracji bramki płatności online imoje w Twoim sklepie internetowym.

    Jeżeli jednak nadal potrzebujesz pomocy:

Dla płatnika

  • 1. Otrzymałam/em maila o rozpoczęciu płatności, co to za mail?

    Przesłana wiadomość mailowa informuje o tym, że operatorem Twojej płatności w sklepie internetowym jest imoje. Sklep internetowy, w którym dokonano zakupu wskazany jest na początku wiadomości oraz w pozycji „Odbiorca”. W wiadomości mailowej możesz sprawdzić status płatności, klikając w przycisk „Sprawdź status lub dokończ płatność”.

  • 2. W jaki sposób mogę dokończyć płatność?

    Aby dokończyć płatność kliknij w przycisk „Sprawdź status lub dokończ płatność”, który jest umieszczony e-mailu o tytule „Sprawdź status płatności”.

    W przypadku, gdy istnieje możliwość kontynuowania procesu płatności pojawi się sugestia „Dokończ płatność”, pod którą dostępny będzie przycisk z wybraną metodą lub przycisk „Wybierz metodę płatności”.

  • 3. Kiedy otrzymam swoje zamówienie?

    Aby dowiedzieć się więcej na temat realizacji, zmiany, zwrotu i anulowania Twojego zamówienia skontaktuj się ze sklepem internetowym, w którym dokonałeś zakupu.

  • 4. W jaki sposób mogę anulować transakcję?

    W przypadku transakcji o statusie „Zrealizowana” nie istnieje możliwość anulowania transakcji. Środki pieniężne zostały przekazane do sklepu. Jeżeli chcesz uzyskać zwrot środków skontaktuj się ze sprzedawcą.

    Jeżeli transakcja posiada inny status niż „Zrealizowana”, oznacza to, że środki nie zostały pobrane z Twojego konta.

  • 5. Jak mogę anulować zamówienie?

    W sprawie anulowania zamówienia skontaktuj się bezpośrednio ze sklepem internetowym, w którym dokonano zakupu.

  • 6. Kiedy otrzymam zwrot środków?

    W ciągu kilku dni roboczych od momentu zlecenia zwrotu przez Sklep środki powinny trafić na konto, z którego dokonywałaś/eś płatności.

    Jednak dokładny termin określają wewnętrzne procedury banku. Prosimy o weryfikację wpływów na koncie. Jeżeli środki nie trafiły na opisany rachunek skontaktuj się z bankiem prowadzącym Twoje konto w celu dalszej weryfikacji.

  • 7. Nie realizowałam/em żadnej transakcji a otrzymałam/em wiadomość o rozpoczęciu procesu płatności – co zrobić w takiej sytuacji?

    Wiadomość wysyłana jest automatycznie na adres mailowy podany podczas składania zamówienia. Jeżeli nie jesteś odpowiednim odbiorcą wiadomości prosimy o jej zignorowanie, żadne środki nie zostaną pobrane z Twojego konta. Pamiętaj, aby nie klikać w żadne linki, których pochodzenia nie jesteś pewien.

  • 8. Dlaczego otrzymałam/em wiadomość mailową o zwrocie?

    Zlecenie zwrotu środków do Płatnika możliwe jest jedynie po stronie sklepu, w którym uprzednio realizowano transakcję. W celu wyjaśnienia powodu wykonania zakupu prosimy o kontakt ze sklepem, w którym dokonano zakupu.

  • 9. W jaki sposób mogę zmienić metodę płatności?

    W celu zmiany formy płatności skontaktuj się ze sklepem, w którym dokonujesz zakupu, wygeneruje on link do płatności. Inną ścieżką na zmianę metody płatności jest złożenie nowego zamówienia.

  • 10. Ile trwa realizacja transakcji o statusie „W trakcie realizacji”?

    Status transakcji „W trakcie realizacji” oznacza, że płatność nie została poprawnie zakończona. Jeżeli jest możliwość kontynuowania procesu płatności w wiadomości mailowej pojawia się sugestia „Dokończ płatność”, pod którą dostępny będzie przycisk z wybraną metodą płatności.

    Transakcja zrealizowana poprawnie otrzyma status „Zrealizowana”.

    W przypadku pojawienia się statusu transakcji „Błąd” oznacza on, że uprzednio wygenerowany link do płatności wygasł lub transakcja została anulowana przez Sklep.

  • 11. Kiedy sklep otrzyma moje środki?

    Sklep powinien rozpocząć realizację zamówienia po otrzymaniu informacji o realizacji transakcji, która wysyłana jest do Sklepu natychmiastowo po poprawnym zakończeniu procesu płatności.

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?

 

envelope icon
Napisz do nas kontakt@imoje.pl
phone icon
 
 
Zadzwoń do nas  Obsługa sprzedających: 32 319 35 70 
Obsługa kupujących: 32 319 35 71
Pon. – Pt. 8:00 – 20:00